Era-90 an


Subculture – Baby Don’t Go



Tetiba aku teringat kumpulan ni... teringat lagu2 diaorg yang memula aku dengar dalam kaset (warna merah) secara curi2 takut ketahuan oleh parent + abg aku guna radio yg main guna kaset je (time ni tak wujud lagi cd/dvd) sambil baca lirik dia kat kertas yang disertakan skali dalam bekas kaset tu...owh ya, masa ni aku sekolah rendah sekitar tahun 97-98.. time ni aku tak taw lagi ape itu punk rock, metal, malah balada pun aku tak kenal lg...sibuk main2 ngan kanak2 lain sbb aku pun kanak2 lagi time tu...

salah satu lagu yg aku dok hafal - Subculture = Subtance Seducer (try google laaa)...

masuk sekolah menengah form 4, terjumpa ngan bebudak metal/skin etc lak (respect sama bebudak SMKA laaa) ...ckp laa yg aku pun penah gak laa layan2 lagu underground ni , contoh Subculture... terkejut diaorg...ehehehe...

dan setelah berbelas tahun, ku mencari semula lagu2 dan lirik2 secara digital , lets google and found it...la ni dok layan lagu diaorg lak...memories came back...

0 comments:

advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here