Stimix or Streamyx

Dah 2 hari aku nya connection ni problem...

Selepas seharian aku memikirkan kenapa takleh nak connect internet (dari malam semalam hingga malam td), aku try la tgk balik setting kat router tu kot2 ada orang ubah ke...skali tengok kat username and password , dah berubah kepada indonhacker n password panjang gile... tak sempat nak printscreen sebab marah punya pasal terus tukar username + password asal...
adoi indon hack laa pulak stimix ni, pas try beberapa kali nak connect, still tak leh lagi...

Malam tadi aku call ikram rosdi, otai gak ni bab2 internet, n tanya nape aku tak leh nak connect internet (streamyx), dia kata line dia ok - dia kat KL, aku lak kat johor, n dia pun kata yang line akak dia pun tak ok, password berubah (maybe sama case kot ngan aku), so aku assume yg streamyx area johor ni breakdown...(maybe hacking by indonhacker)

Pagi tadi aku contact 100, cakap nape jadi camni, n dia suruh betul2kan setting ape benda ntah, aku buat jelaa walaupun aku taw mmg aku dah buat beberapa kali....

still tak leh connect gak...

sekarang aku guna modem yg satu lagi, tak connect guna router, direct modem...dan kena setting balik manually....tak suka manually, nak autoconnect je...

maybe kejap2 lagi nak try setting balik router + splitter tu kot2 ada problem ke, tp rasanya splitter tu ok je, sbb modem skrg ni pun connect melalui splitter...

semoga aku berjaya meng'connect'kan internet kat umah ni...

2 comments:

migustik said...

LOL mak kan keje TMNuts.... suh la dia tanya hahahaha Mak Halim PRO..

xalimx said...

hehehe....TM nuts, kn hack

advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here