Kembali Ke Zaman Kegelapan

Teringat kembali ke zaman2 sekolah, zaman yang banyak mengajar erti kehidupan dan juga keadaan sekeliling. Bukan sahaja perkara2 ukhrawi, malahan perkara2 duniawi... Memandangkan bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (A) Johor Bahru, so percentage utk mengetahui hal2 ukhrawi lebih besar berbanding duniawi...

Aku teringat kembali hal2 di asrama, belajar men gitar sehinggakan gitar kena campak dari tingkat 4 (sob3x) dan menyebabkan sesi persekolahan music aku tidak berakhir dengan jayanya... thanks Lobo (khairulazam), Kere' (khairul Anuar), Acap (asyraf)....mereka tak penah letih mengajar saya...ops, tuan punya gitar - Lobo...


Ya, tidak lupa juga kepada nobeat ( Izwan Ibrahim), yang banyak mengajar selok belok Black Metal, Death Metal, dan segala jenis metal sehinggakan tahun 2001-2002 kecoh satu malaysia pasal dak2 black metal ni, dan yang buruknya nama SMKA... warden siap buat spotcheck, abih 3 beg balik kg angkut material, zines, kaset dak2 ni....sianzzzzz..
Banyak gak band2 metal yang aku pelajari semasa di sekolah...


Black Abyss




Infernal Kaos

Memandangkan sekolah tempat belajar, sy juga mempelajari dunia skinhead, Oi!... sehinggakan wujudkan falsafah - Skinhead for Life, Jb Riot...ops, JB riot - jbrian (johor)..terima kasih diucapkan kepada Khairul Anuar a.ka Kere' , Mohd Azmir a.ka. Amed...erm... sapa lagi ya?
Band2 yang diketahui wujud adalah seperti The Official, A.C.A.B, Roots and Boots... banyak lagi, tapi tak sempat nak khatamkan...


The Official - Magoo , Sarah...
(Magoo to member abg aku rupanya, dan aku penah g lepak umah dia)


Di dalam kegelapan terselit sinar cahaya nur kasih-Mu....

Next...
Nasyid...
hehehe, aku penah gak join dak2 nasyid masa kat zaman sekolah, layan lagu Raihan, In Team, Rabbani, Nowseeheart, UNIC..mereka2 yang terlibat dalam mengajar aku hal2 nasyid ni adalah semua dak2 SMKAJB...huuuuu, nama pun dak sekolah agama, kenalaa dengar nasyid...




0 comments:

advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here