Kerja

Syukur alhamdulillah,

Memulakan kehidupan bekerja akhirnya telah bermula, 1 Julai 2009, tarikh bermulanya hari bekerja, dan seterusnya menunggu saat pencen ( kalo keje government)..

Bekerja di ORI NETWORK di wangsa melawati, bertugas sebagai, IT Executive (kerja apa ni??) .

1st day (1 Julai 2009) , masuk opis, duduk kat meja paan, pastu masuk bilik bos utk sign agreement, sambil bagi taw maklumat2 tambahan yg aku pun dah lupa masa ni..
sambil bebual kosong, dia bagitaw yang aku ditugaskan utk membantu team MOE menyiapkan project kat sn. MOE stand for MINISTRY OF EDUCATION, PUTRAJAYA..

2hb , aku bergerak kat putrajaya dengan paan, dia jadi co-driver aku...ngadap jam kat MRR2, pastu sesat sbb co-driver berangan...akhirnya smp kat MOE,Putrajaya lebih kurang jam 9.30++, masuk discussion room, ada 2 org aweks ( Mek Harisah ngan Zu)

sabtu ahad cuti .... dgr citer paan keje..

Isnin tak g MOE, sbb paan g opis, so aku dok opis wangsa melawati...

Selasa (6/7/2009) smp ke hari jumaat kelmarin, aku ulang alik Wangsa Maju - Putrajaya lebih kurang 90km pergi balik, member opis yg lagi 2 org tu (mek ngan zu) rupanya sempoi tahap gaban...so aku happy keje ngan diaorg w'pun aku mmg byk kena belajar ngan sifu2 cam paan n diaorg...

ops, terlupa mention sorg lagi big bro (otai gak ni ) abg pudin...hehehehe....biasanya kalo bus dah abih (dia dok kat puchong,so bus biasanya smp kol 10 mlm je), so aku anto abg pudin ni g balik umah dia, maka bertambah laa jarak perjalanan, wangsa maju - putrajaya - puchong - wangsa maju menjadikan jarak sehari perjalanan lebih kurang 120km...

syukur sbb menaiki kereta tua yang tak kuat makan minyak, sehari rm10 je minyak, ditambah dengan tol lebih kurang RM3, tak pun paan yang bayo.. perjalanan dianggarkan lebih kurang 90km (wangsa maju - putrajaya - wangsa maju)..so dpt aa kiranya menjimatkan wang berbanding menaiki ERL (RM18 pergi balik - bak kata paan, claim pun tak berbaloi), atau naik moto (selamat dari jam tp kalo ujan? laptop semua abih ranap)...

selepas perhitungan dilakukan, claim ulang alik, makan ratus2 gak laaa.... kalo whole day 30 hari sebulan keje, jejak ribu gak!!!

0 comments:

advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here