Falcon

Falcon merupakan framework yang digunakan oleh company untuk membuat sebarang application berasaskan web based dan byk lagi. Mudah dan menjimatkan masa, tanpa perlu menyusun coding yang ntah apa2. Falcon ni ada rupa skit2 function dia cam joomla. so bagi yang expertise dalam joomla, maybe leh agak yang falcon ni kacang je sebenarnya. tp aku yg baru belajar + tak taw pape, leh menkategorikan falcon ni agak mencabar.

Aku tak leh nak paparkan kat sini sbb aritu belajar pun directly ke server tmpt training EsRa ape ntah, company software kat shah alam...Selasa ni pun ada sambungan training, advance level rasanya, g dengan Paan, Mek n Zu...

Dalam falcon ni gak ada melibatkan query SQL statement, cam select bla bla bla.... aku failed bab natang ni, so aku salin gak laa apa yang cikgu tu ajo, (aku ngumpat ngan mek ckp Zaidi tu zek zaidi)..

Cth query statement...

select referencecode as flc_id, description1 as flc_name
from refgeneral
where mastercode = ( select referencecode from refgeneral
where description1 = 'KOD_AGAMA')
order by 1


Kepada cikgu2 yang mengajarku , aku ucapkan ribuan terima kasih, terutama kat Cik Zu yang sudi bantu aku kat opis bile Mek suruh aku buat itu ini...ops, Cik Zu pun tak kurang byk bagi keje kat aku... ngeh3x, tp bagus sbb aku leh belajo at least ;)

0 comments:

advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here