AT&T SIERRA AIRCARD 875U HSDPA/3G USB MODEM DATA CARD 3.6Mbps

Masalah perhubungan internet yang semakin perlahan membuatkan minda dan jiwa tertekan dan menyebabkan menginginkan perubahan yang ketara.
Bermodal besar tidak bermaksud connection yg akan di dapati amat memuaskan, lihat saja lah pada pengguna TMNuT @ Streammyx 1Mbps, ada segelintir yang sentiasa terputus hubungan memandangkan sudah terlalu ramai yang menggunakannya, aku masih lagi di takuk lama dengan hanya menggunakan 384kbps, 24/7 connection tidak bertutup, syukur tidak ada keputusan bekalan yang berlaku, download pun smooth je, maintain 60kbps.

Tetapi dalam mencari sesuatu yang baru, satu idea yang masih dalam keraguan sedang melayang bermain di fikiran ini. Dan masih difikirkan sehingga kini. Dunia 3G yang masih baru bertapak di Malaysia membuatkan aku terasa ingin menjadi antara yang terawal menggunakannya. Satu perubahan perlu aku lakukan bagi memastikan mendapat yang terbaik di antara yang terbaik.

AT&T SIERRA AIRCARD 875U - USB Modem (UNLOCKED VERSION)

The Sierra Wireless AirCard 875U provides the ease-of-use and familiarity of USB technology while offering you advanced data performance. Take your notebook mobile as it is designed to work with PC Card or ExpressCard slots, now you can quickly and easily access email, the Internet, and business applications while on-the-go. Best of all, the AirCard 875U is interoperable between Celcom, Maxis or Digi BroadbandConnect and EDGE networks giving you the ideal mix of performance and coverage.

Included Features
* Transform your laptop into a mobile office away from your home or office
* Access the internet and corporate business applications on the go
* Works on both
3G BroadbandConnect and EDGE networks
* Send and receive email with large attachments while mobile
* International capable - Tri-band 3G UMTS/HSDPA & quad-band EDGE/GPRS
* OS support for
Microsoft Windows Vista (32-bit), XP, and 2000
* Receive Equalizer improves 3G performance and reduces signal interference
* New USB form factor with advanced data performance
* Easy four step installation process takes just minutes
* Advanced high-performance integrated antenna
* Built-in battery for extra power and performance
* More convenient and secure than Wi-Fi
* Multi-color status indicator lights
* Compatible with Mac notebooks - Mac OS 10.4 or later
* Get a free mac client at
http://www.sierrawireless.com/support/att/mac

Technical Specs
* Weight: 62.4 grams
* Dimensions: 9.4 x 3.8 x 2.0 cm
* Tri-band UMTS/HSDPA - 850/1900/2100 MHz
* Quad-band EDGE/GPRS - 850/900/1800/1900 MHz
* EDGE Class 12 and HSDPA Category 6
* Expected downlink speed of 400 - 700 Kbps on BroadbandConnect Network
* Expected Uplink speed of 220-300 Kbps on BroadbandConnect Network
* Works in notebooks with PC Card and ExpressCard slots - USB port compatible
* Supports Microsoft® Windows® XP, 2000, and Vista Operating Systems
* OS support for
Microsoft Windows Vista (32-bit), XP, and 2000
* Compatible with Mac notebooks - Mac OS 10.4 or later
* Download a free Mac client at:
http://www.sierrawireless.com/support/att/mac

Compatible Telco : CELCOM / MAXIS / DIGI
Max Download Speed : 3.6mbps, upgradable to 7.2mbps
*
Setiap Unit Tersedia :
a) Sierra Aircard 875U Modem
b) Quick Start Guide
c) Installation CD
d) FREE nice pouch case


Heroes Preview: Season 2 Episode 10 - Truth and Consequences

Sinopsis dari HEROES S02E10. Sumber di ambil dari HeroesTheSeries.com

Picture taken from HeroesWallpaper

The Plot:

Peter (Milo Ventimiglia) travels to Primatech Paper in Texas with his new friend to destroy the virus, which will kill 93 percent of the world’s population in the future — or so he believes. Niki (Ali Larter) returns to Micah (Noah Gray-Cabey) with bad news. To right a wrong, Monica (Dana Davis) puts her abilities to the test while Hiro (Masi Oka) goes after his father’s killer. Meanwhile, Matt (Greg Grunberg) uses his mental abilities to track down the last person in the company photo. In addition, Nathan (Adrian Pasdar) learns his brother is alive. Outside of New York, Maya (Dania Ramirez) must choose between Alejandro (Shalim Ortiz) and Sylar (Zachary Quinto).


Memang best cerita-cerita macam ni, menguji kesabaran kita untuk menunggu episode yang akan datang, tak sabar utk melihat sambungan kisah HEROES nih next week.


Segamat 25/11

Hari bersejarah bagi Azlan & Azimah dan juga aku sebagai ahli keluarga Hj Abd Aziz & Hjh Jumah
Tanggal 25/11/2007, pertama kali keluarga aku membuat kenduri perkahwinan abang aku yang juga merupakan anak sulung kepada pasangan Hj Abd Aziz & Hjh Jumah. Kepenatan terserlah apabila terpaksa bertungkus lumus hampir beberapa bulan membuat persiapan dan apabila berakhirnya majlis, aku demam smp sekarang. hahaha..mungkin kerana berjemur di tengah panas smbl minum air batu, makan tembikai sambil makan daging ayam, main dengan minyak panas, bersibuk-sibuk di dapur dan juga bermain kejar-kejar dengan sepupu.

Rewang dari PAKAT Taman Segamat Baru
(mekasih pakcik, makcik kerana banyak membantu)

Gerun dan Geli

Proses Menyiapkan Bunga Manggar

Meja Makan Damai

Dalam Proses Menyiapkan Khemah dan Meja Tetamu

Bahagian Masakan


Bahan Mentah Sebelum Diproses

Jiran Kami - Pakcik Radhi ( kami panggil Radhi OAG )

Proses Memotong Daging

Jiran

Welcome to Hotel Seri Malaysia, JB

Satu-satunya gambar aku semasa majlis pernikahan dan persandingan di Johor Bahru...
(Pic taken by Yana)


Time ni masa menunggu kehadiran kedua-dua mempelai, tunggu di lobi hotel. Jenuh menunggu tetapi akhirnya berbaloi sebab tak de laa lama sangat menunggu nya.. pastu dah leh ngadap makanan yang tak berapa nak mengenyangkan, tapi sebat je macam orang kampung, orang kata , "Orang tamak selalu kenyang" , tak pun "Malu Makan Lapar Perut", so sebat je lauk-pauk yang tak berapa nak banyak tu...

Majlis Akad Nikah & Persandingan

Majlis Akad Nikah (Hotel Seri Malaysia Johor Bahru - 18/11)

Hantaran dari pihak lelaki (sebahagian dari 13 dulang)

Pengantin lelaki diapit oleh Apai, pengantin perempuan diapit oleh kawannya

Dua Majlis dalam satu masa

Raja sehari bertakhta di atas pelamin


Majlis Berinai

Ayah & Emak Bersama Pengantin

Ibu Bapa Pengantin Perempuan (kakLong)

Ibu dan Bapa Kedua-dua Pengantin

Mak & Ayah Bersama Abg & Akak

Rombongan dari Pihak Lelaki (Tema Hijau)

Las Vegas Season 1 - Season 5

Las Vegas Season 1,2,3,4 and 5. Buy the Original only at DVD version.

Las Vegas Season 1

"Las Vegas" is a fun series that offers a balance between the visual flash and flair of "Vegas" and good, fun and often compelling stories. The performances from the cast are great and the whole ensemble has good chemistry. Hopefully, the creators can keep coming up with great stories for these characters because, more often than not, the first season is a jackpot.

Created by: Gary Scott Thompson

Starring: James Caan as Ed Deline, Josh Duhamel as Danny McCoy, Vanessa Marcil as Sam Marquez, Nikki Cox as Mary Connell, James Lesure as Mike Cannon, Molly Sims as Delinda Deline, and Marsha Thomason as Nessa Holt.

Produced by: Justin Falvey, Darryl Frank, Matt Pyken, Scott Steindorff, Gardner Stern, and Gary Scott Thompson.


Las Vegas Season 2

This season is totally star-studded as well, with appearances from Ashanti, Jon Bon Jovi, The Pussy Cat Dolls, and Sylvester Stallone, just to name a few.








Las Vegas Season 3

In terms of Season 3 plotlines, we begin with a reopening of the Montecito after it's been bought by billionaire-heiress Monica Mancuso (Lara Flynn Boyle)










Las Vegas Season 4
Las Vegas Season 5

Minggu Yang Menyibukkan

Kurang dari seminggu majlis perkahwinan akan berlangsung, majlis yang bertempat di Segamat akan berlangsung pada 25/11 manakala pengantin perempuan bertempat di Johor Bahru akan diadakan pada 18/11 ni. Esok, sudah tiba masa untuk bertolak ke Johor Bahru sebelum menginap di hotel Seri Malaysia yang mana tempat berlangsungnya acara akad nikah dan juga majlis perkahwinan tersebut diadakan. Reason : ruang rumah pengantin perempuan agak terhad, khemah tidak dapat dibina memandangkan jalan depan rumah nya begitu sempit. So, majlis dibuat di hotel terbabit.

Waktu ini ,sedang memikirkan baju apa hendak dipakai pada majlis akad nikah nnti, warna krim sedondon atau seboria dengan semua rombongan pihak lelaki membuatkan jiwa rasa kacau yang amat, memandangkan ketiadaan baju berwarna terbabit. Siang hari pula (18/11) , pakaian dengan tema hijau akan disarungkan ke setiap rombongan pengantin lelaki, juga masih memikirkan dimana hendak mendapatkan baju berwarna hijau yang mana tidak terlalu terang dan tidak terlalu malap, sedap mata memandang bak kata orang.

Rambut yang telah dipotong rapi sejak 2 hari lepas membuatkan minda terasa lapang buat sementara waktu memandangkan parent selalu berleter tentang imej terutamanya rambut. Don't judge a book by its cover , jangan menilai seseorang melalui pernampilannya, adalah dua peribahasa yang sama maksudnya walaupun berbeza bahasa.

Syukur sebab tidak menjadi pengapit utk pengantin lelaki @ abg aku, tidak sanggup untuk berdiri lelama kat atas pelamin tu, nak jalan seiring ngan pengantin lelaki, memikirkan mata-mata yang akan memandangkan insan-insan yang berada di atas pelamin membuatkan satu keputusan yang tepat telah dibuat yang mana secara automatik nya aku tidak menjadi pengapit. Tempat ini telah diambilalih oleh kawannya sendiri (lupa lak tanya sapa).

Esok, perjalanan kurang 200km, menuju ke johor bahru mungkin amat meletihkan memandangkan menjadi pemandu kepada bekas penjaga kami adik beradik semasa kecil ke sana. Rehat yang tidak mencukupi memandangkan sekarang sudah menunjukkan pukul 4.15 pagi disebabkan tidak dapat melelapkan mata mungkin akan menyebabkan perjalanan begitu semakin meletih dan memenatkan.

Berehat seketika.

Mitsubishi Lancer for SALES



For sales.. I found this from one of forumer in CariGold.com who wanna sell his own car since his family going bigger, and he old already, (tak sesuai orang kata).

Nasib baik la aku takde sen yang mencukupi, kalo tak dah beli dah, leh test drive g pahang ulang alik, tgk berapa lama leh pegi. Seller kata kete ni akan di "for sales" kan smp laa ada buyer, maknanya takde limit time, limit time pun just biler kete ni dah kena sambar ngan orang lain..

Teringin bebenar aku nak naik kete sport2 mcm ni, kalo aku tak cari awek, ntah2 awek kot yg cari aku..ngeh3x...(sekadar berangan)

Nota Kaki : Semasa artikel ini ditaip - We Are The Youth - A.C.A.B sedang dimainkan, semangat darah muda membara ketika ini...

Bux.to : Try It On, Just Do It

Register in here : http://bux.to/?r=xalimx
Register in here : http://bux.to/?r=xalimx
Register in here : http://bux.to/?r=xalimx


Make it automatic (basically, leave Firefox open, and you'll make money :D)

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/115
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748

Install those 2 Addons
(GreaseMonkey and ReloadEvery)


4)Now, go to http://bux.to/surf.php

Right Click Any where on the page > ReloadEvery > Enable
Right Click Again > ReloadEvery > Custom
Set it to 1minute and 30Seconds. (This means every 1minute and 30 seconds the page will refresh)

5)Next, Install this file (go to the following url in FireFox) http://www.gss.org.yu/bux/bux.user.js (Greasemonkey will ask you to install the file, click 'Install')

6)Now, go back to http://bux.to/surf.php, and leave the page open 24/7 and every 1minute and 30seconds the page will refresh, and if a new ad appears, you will automatically click it.


try laa...tak susah pun, leave and earn je beb.. suruh 5 org aktif member click, sehari dah leh dpt $1, just leave and earn je, tak susah mana pun...


PS : tak kena bayar pun, just klik je, lagi pun dah ada mcm ni tak susah pun kan??
Mozilla Firefox, Take Back The Web, major internet users nowaday use this browser as their platform for browsing.

2.0.0.9 is the latest Mozilla Firefox version , user friendly, block popup, and more anti-spam controls.

For more information, please visit : MOZILLA FIREFOX

Fate - My Last Journey

Terima kasih kepada kawan-kawan yg sudi memberikan satu game yg kurang bermakna tetapi cantik dan penuh skill yang menarik utk aku main. FATE bukanlah satu game yang terlalu baru tetapi sudah di berkurun lamanya game ini dimainkan tetapi aku tidak berkesempatan menikmati graphicnya yang cantik kerana masa itu, laptop targaku hanyalah mampu untuk bermain solitaire sahaja, kini setelah memiliki pc yang low spec nya, aku gagah utk bermain FATE.

Bermain game ini dalam masa kurang dari 2weeks, salah satu permainan yang pernah aku gagahi sehingga tidak tidur malam, bahkan tidur yang tidak mencukupi (kurang dari 2jam) semata-mata utk melihat pengakhiran game yang penuh dengan warna-warni serta musuh-musuh yang selalu membariskan watak-watak yang hampir sama seperti di dalam mana-mana game.

Barisan watak utama (protagonis) : Swordman, Magician , Archer (sama seperti game2 lain)
Barisan watak jahat (antagonis) : Orc , Naga Siren , Ogre Magi, Wolf, Skeleton etc


Kad jemputan kahwin :
Azlan Bin Abd Aziz
&
Azimah Bte Abdul Aziz

Dengan ini saya bagi pihak ahli keluarga ingin menjemput saudara-saudari, tuan/puan ke majlis perkahwinan abang saya yang berada di Segamat, Johor. Alamat/Peta seperti tertera di bawah :


UMP

UMP stand for :

- Universiti Malaysia Pahang (formerly known as KUKTEM)
- Universal Music Publishing (UMP) - Singapore
- Ump Management Sdn Bhd (Kuala Lumpur)



Malaysia among top nations

KUALA LUMPUR: Umno has built Malaysia from one of the poorest countries at its independence to one of the most successful nations of the world, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi said.

He said this showed that the party had done more than lead the Government for 52 years.

“When we gained independence, we were ranked among the poorest countries in the world. Now we are one of the most successful with an average growth rate of 6.3% per annum.

“We are also classified today as a high human development index nation. Our nominal per capita income is RM20,900 – a 26-fold increase from Merdeka,” he said.

The party president also told delegates that the government’s policy of encouraging private sector growth had resulted in total trade exceeding RM1tril for the first time early this year.

He said a positive balance of payment for 109 months had also been recorded.

The country’s foreign reserves, he added, currently stood at US$98.2bil (RM327bil) while the Kuala Lumpur Composite Index has reached historic heights, touching 1,413 points.

Malaysia acquired another feather in its cap when it was recognised by the World Economic Forum as the fifth most competitive country in Asia, he said.

“These achievements are the result of our willingness to work hard.

“With the commitment of party members and solid backing of the people, with the understanding of the public sector and in partnership with the private sector, I am confident that our competitiveness and productivity will continue to improve,” he said.

Abdullah said in the Islamic capital markets, Malaysia accounted for two-thirds of the world’s Islamic bonds amounting to US$47bil (RM156.5bil).

He said Malaysia had liberalised the Islamic finance sector to encourage the participation of foreign banking institutions, capital markets and takaful.

“We are also committed to becoming a world-class halal hub. The Government has been active in promoting the products and services of Halal Malaysia, while strengthening its halal certification,” he said.


The Star ,Friday November 9,2007

When Malaysian Call Themselves Malaysian

Rakan chatting Yahoo Messenger (Jun Chang Sio) telah membuat statusnya:

chinese at malaysia cannot call chinese , indian at malaysia cannot call indian

Pernahkah anda terfikir pasal bangsa-bangsa yang ada kat Malaysia? Bangsa melayu, bangsa Cina, bangsa India dan lain-lain bangsa?

Sekiranya anda rakyat Indonesia, anda akan dipanggil "Indonesian", sekiranya anda merupakan rakyat India, anda akan dipanggil "Indian", anda rakyat Amerika, anda dipanggil "American", bagaimana pula dengan negara-negara pelbagai bangsa seperti Malaysia? Adakah kita perlu memanggil mereka mengikut bangsa masing-masing? Mengklasifikasikan nama mengikut bangsa adalah satu kesalahan yang lazimnya tidak diketahui oleh masyarakat Malaysia kini.

Adakah perlu kita memanggil bangsa Cina dengan panggilan Chinese sedangkan Chinese bermaksud rakyat China, adakah bangsa Cina itu sendiri merupakan rakyat China? sudah tentu tidak bukan? Bagaimana pula dengan bangsa India, adakah perlu kita akui mereka ini Indian atau dalam istilah melayunya rakyat India? Sudah pastinya anda menolaknya mentah-mentah pendapat-pendapat seperti ini kerana sudah pasti bangsa India dan Cina yang terdapat di Malaysia ini mempunyai taraf warganegara Malaysia yang sememangnya sudah termaktub di dalam syarat kemerdekaan dan juga kependudukan di Malaysia yang mana antara salah satunya , sekiranya anak itu dilahirkan di Malaysia, maka ia mendapat taraf rakyat Malaysia. (Lupa laa sejarah)

Terpulanglah kepada anda untuk memberikan kata nama yang sesuai tetapi apa yang pasti di sini tidak kira sama ada bangsa melayu, cina , india, orang asli Malaysia, Sabah dan Sarawak, kita semua adalah Malaysian (rakyat Malaysia)

Dunia Hakiki Zaman Kini

KUALA LUMPUR: Akibat menghadapi tekanan emosi dipercayai berkaitan pelajaran, seorang penuntut perempuan sebuah pusat pengajian tinggi awam di ibu negara cuba membunuh diri dalam bilik asramanya
Apabila perasaan menguasai diri dan akhirnya memakan diri sendiri. Tidak pernah terlintas bagi seorang Islam untuk membuat sesuatu perkara yang bodoh seperti ini sekiranya ia benar-benar berlandaskan agama Islam yang suci dan murni ini. Berbaliklah kepada ALLAH kerana hanya-Dia lah tempat segala pengaduan.

Tekanan batu yang masih berlegar-legar di pemikiran dan akal serta benakku membuatkan aku menginginkan jalan yang mudah dan cepat. Kenapa tidak perlu berusaha sedangkan sudah termaktub di dalam Al-Quran mengatakan bahawa ,

Aku tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri yang mengubahnya
Maksud ayat Al-Quran

Sudah jelas di sini bahawa ALLAH tidak akan mengubah nasib atau keadaan sesuatu bangsa atau keadaan sesorang itu melainkan jika mereka-mereka ini mengubah nasib mereka sendiri tidak kira sama ada dengan berusaha, bertawakal mahupun apa jua ikhtiar yang perlu ditanam di dalam diri setiap insan.

Barang siapa yang berusaha, maka ALLAH akan membantunya dari segala aspek kerana ALLAH adalah maha pengasih, maha penyayang dan maha pengampun. Janganlah menggunakan akal yang cetek sehingga melampaui batasan agama Islam bagi mengambil jalan yang mudah dalam menangani segala permasalahan tetapi haruslah berbalik kepada tunjuk dan garis panduan Islam itu sendiri.

Lumrah manusia bahawa setiap insan dilahirkan dengan permasalahan, tidak kira sama ada sekecil-kecil masalah ataupun sebesar-besar masalah tetapi harus diingatkan bahawa yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu juga datang dari Allah dan di"asbab"kan kepada diri kita sendiri. Tidak terkecuali pun manusia di dunia ini dengan masalah, cuma akal dan pemikiran yang bernas dan berlandaskan hukum-hukum agama sahaja lah yang dapat membantu.


Nota kaki :

Jiran cina depan rumah aku, akak dia (seorang insan yang kuat "sembahyang") telah mati. Salam takziah aku ucapkan. Tetapi yang pelik semasa aku mendengar ceritanya ialah akaknya seolah-olah mengetahui waktu ajal kematiannya. Sepertimana yang aku dengar dan dpt dipahamkan (cakap bi ngan ayah aku) , akaknya(ketika itu berada di HUKM) menelefon semua adik beradik nya dan menyatakan bahawa ingin berjumpa dengan mereka buat kali terakhir sebelum menghembuskan nafas pada pukul 1 pagi. Maka bergegas la jiran aku pegi ke HUKM walaupun sesat smp ke mana ntah, sesampai je depan akak dia, akak dia syukur sbb dpt jmpa dengan smua adik beradiknya dan dengan rela hati menghembuskan nafasnya tepat jam 1.00 pagi.
Kesimpulannya, walaupun seorang cina tetapi dia kuat agama(walaupun agama yang dianutinya itu "kurang"), tetapi dia seolah-olah mendapat petunjuk.


Operating System

Mencari sesuatu yang baru dan amat bermakna bagi seorang yang masih lagi terkial-kial dalam dunia It membuatkan aku terasa bagaikan aku hanyalah insan yang tidak punya apa-apa pengetahuan bukan sahaja tentang itu malahan ini juga dan tidak lupa juga itu ini.

Aku cuba mengalih pandangan ke dunia Linux berbanding dunia Windows yang telah hampir 12 tahun ku kongsi kisah suka dan duka. Sejak dari 1995 sehingga 2007. Genap 12 tahun aku mengenali dunia perkomputeran yang membawa aku ke arah orang celik IT sepertimana yang diharapkan oleh mereka-mereka yang bertanggungjawab dalam mengenalkan ICT di Malaysia ini.

Walaupun ilmu di dada mengenai Windows ini masih hanya setebal buku 555 yang terdapat di laci meja, namun ia sudah cukup memadai bagiku sekiranya inginkan perubahan yang lebih agung yang membawa ke arah kejayaan yang mendatang dan mungkin tidak. Tetapi tidak salahkan jika ingin mencuba, kerana sesungguhnya orang yang mencuba itu mendapat separuh dari kejayaan manakala orang yang langsung tidak berganjak dari takuk lama adalah mereka yang pasti tidak akan berjaya.


Antara linux yang kini menjadi sumber pilihan hati ialah Ubuntu kerana di ketahui bahawa Ubuntu adalah antara Linux yang "user friendly" atau dalam bahasa melayu nya dipanggil mesra pengguna, mempunyai GUI (graphic user interface) yang mudah dan juga mengandungi kadar peratusan bagi menaip sendiri yang rendah (command).

Ini pula adalah openSUSE yang baru aku temui 2 minggu lepas dan kini ianya sudah version 10.3 , tak berapa pasti tapi yang betul adalah version 10. Walaupun aku baru membongkar misteri chamelon hijau ini tetapi aku akui aku tertarik sesangat ngan konsep yang terdapat di dalam openSUSE nih. Dan terima kasih kepada seorang kenalan Yahoo Messenger yang telah membantu aku dalam proses mengenali lebih rapat tentang chamelon hijau nih.. Guide demi guide telah diberikan sehingga aku terjumpa satu thread dari sebuah forum yang mana threadstarter nya adalah "cikgureza" , dia seolah-oleh GURU bagi program linux yang ada di Malaysia. Memiliki karisma dan kemahiran serta kepakaran dalam bidang linux dan perniagaan. Berbalik kepada openSUSE ni, aku ingin menggunakan Gnome bagi memudahkan proses memformat kembali pc ini berbanding KDE yang kelihatan begitu rumit walaupun tidak serumit mana bagi seorang professional tapi bagi tahap newbie macam aku, aku mahu bertitik tolak dari perkara asas sehingga ke advance @ expert user.


Keberangsangan

"a profitable business, is a business that works without you"


maksudnya, jadikan segala kerja korang dalam bentuk sistem/ berdokumentasi, supaya, walaupun korang tiada di syarikat , bisnes boleh berjalan seperti biasa..

"We really like to help you on getting the product you request. So, in order to satisfy your needs even better, we would like to ask a small portion of your time to fill up the guestbook or the comment.The more info you give to us, The better you know us and the better assistant we will give to you. Please, do not hesitate to call us anytime if you feel like to have some assistant from our customer care at this number. We WILL assist you"

( Kami benar-benar ingin membantu anda mendapatkan produk yang anda ingini dari site ini. Jadi, untuk maksud demikian, kami ingin meminta sedikit masa anda untuk mengisi guestbook atau comment form kami. Dengan mengisi maklumat lengkap anda, maka Lebih banyaklah yang anda kenali kami, maka lebih mudah lah kami boleh membantu anda. Juga janganlah teragak-agak untuk menelefon kami pada bila2 masa sekiranya anda memerlukan bantuan dari customer care kami, di nombor ini. Kami AKAN membantu anda! )

Dimensi Baru Bermula

Era kemajuan masa kini membataskan keinginan aku untuk mengapai dunia realiti berbanding dunia maya yang penuh dengan penipuan dan tipu helah.

Apa kan tidak, masakan tidak pernah anda mendengar berita tentang penipuan IT sana sini? adakah engkau masih di takuk lama? sedangkan takuk-takuk itu sudah reput dimakan anai-anai, menjadi satu permukaan rata yang dapat dilihat dari jauh ngan mata kasar. Sedarkah engkau sendiri bahawa dunia yang serba moden dan era yang penuh dengan tipu helah ini tidak membataskan akal dan fikiran manusia dalam mencari kehebatan dan keagungan dunia?

Terfikirkah engkau bahawa engkau ini adalah hanya bagaikan seekor semut yang berusaha gigih utk kesenangan orang lain sedangkan mereka-mereka yang berada di atas singgahsana mempergunakan engkau apatah lagi memperlekehkan engkau tanpa disedari? Setidak-tidaknya hormati kami yang sudah bertungkus lumus memperjuangkan hak-hak dan nilai-nilai murni yang mungkin mereka-mereka ini tidak sedari kerana mereka-mereka ini hanyalah menangguk di air keruh, menadah muka di bawah pokok durian. yang menanti tuaian hasil dari orang lain. Tidak berusaha, penuh dengan korupsi, penipuan sana sini, penghormatan yang diberikan hanyalah sekadar nama tetapi omongan kosong belaka.

Tidak mungkin aku berhak untuk membantah kata-kata mereka sedangkan merekalah yang perlu sedari kerana mereka-mereka ini menggelarkan diri mereka golongan bijak IT, bijak itu, bijak ini tetapi "harap sahaja nama gah tetapi akal dan pemikiran kecik macam semut" .

Merepek di kala ini membuatkan aku lebih ingin meluahkan emosi yang kian terpendam. terseksa bagaikan anai-anai yang memakan alang-alang bumbung, lama kelamaan bumbung menghempap kita. Atau erti kata lain - "makan dalam" beb...

Argh..abaikan semua ini, mari kita beralih ke dunia fantasi semata-mata, menikmati kemewahan yang tiada tolok bandingnya bahkan boleh menggalahkan seorang jutawan, bukan sahaja jutawan malah tokoh hartanah (billionair) Donald Trump @ Donald Duck juga kita boleh anggap adalah orang tidak terkaya, cuba bayangkan mereka-mereka ini menggemis, pasti boleh bukan? Dan kita pula menggantikan tempat-tempat mereka ini, tetapi harus diingat, ini hanyalah fantasi semata-mata, kadar untuk menjadi realiti bergantung kepada usaha dan kecekalan anda sendiri.

Mencari sesuap nasi itu lebih payah dari menghabiskannya. Fikir-fikirkan
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here
advertise here